مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب ازسایت" پردیس گیم"  اینجا آمده است

چرا می گویند ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است؟

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. در این که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است شکی نیست ولی آیا هنوز هم در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا هنوز هم استفاده از این ابزار محبوب در بازاریابی اینترنتی سود آوری کسب و کارهای آنلاین را تضمین می کند؟

در این مقاله قصد دارم در مورد ایمیل مارکتینگ و نقش آن در کسب و کارهای اینترنتی صحبت کنم و اینکه چرا می گویند ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است؟

پیشنهاد می کنم در این مقاله هم همراه من باشید.

 
ایمیل مارکتینگ به معنای واقعی

متاسفانه بسیاری از دوستان معنی واقعی ایمیل مارکتینگ را نمی دانند. خیلی ها فکر می کنند به ایمیل های تبلیغاتی که روزانه در اینباکس خود دریافت می کنند ایمیل مارکتینگ گفته می شود. البته شاید همینطور هم باشد ولی ایمیلی که بدون اجازه فرد مورد نظر برایش ارسال شود هیچ وقت خوشایند نبوده است.

اگر از این مورد هم صرف نظر کنیم ایمیل ارسال شده برای فرد مورد نظر، هیچ وقت برای ارسال کننده ایمیل، هدفمند نخواهد بود. فرض کنید شما یک جوان 20 ساله هستید. آیا زمانی که تبلیغ کمربند طبی را که برای افراد مسنی است که کمر درد دارند را در ایمیل خود ببینید چه اتفاقی می افتد؟ مسلما هیچ اتفاقی نمی افتد و شما بلافاصله ایمیل دریافتی را پاک می کنید.

پس تا اینجا فهمیدیم که ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال پیشنهاد های خود به افرادی که واقعا نیازمند به خدمات شما هستند نه افراد دیگر!

 
اشتباهات من در ایمیل مارکتینگ

زمانی که تصمیم گرفتم از ایمیل مارکتینگ استفاده کنم تجربه بسیار کمی داشتم. من هم مثل دیگر افراد فکر می کردم ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال 1000.000 ایمیل با صرفه هزینه 50 هزار تومان!

شاید بعضی وقت ها هم برای تبلیغ کننده سود داشت آن هم به خاطر موضوع سایتش بود. مثلا سایت های تفریحی و خبری که مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده اند. این گونه سایت ها به خاطر مخاطبان زیاد خود و همچنین موضوع سایتشان کلیک های زیادی را در ایمیل مارکتینگ به خود اختصاص می دادند.

ولی امان از موقعی که سایتی با موضوع خاصی مثل لاستیک فروشی سفارش ایمیل مارکتینگ می داد. آن زمان بود که بازدهی بسیاری پایینی از هزینه هایی که صرف کرده بود دریافت می کرد. فقط به خاطر اینکه علاقه مندان مثلا به لاستیک در لیست ایمیل موجود وجود نداشتند یا اینکه خیلی خیلی کم بودند.
حتما بخوانید  چرا باید به سمت کسب و کار آنلاین مهاجرت کنیم؟

آن موقع بود که فهمیدم ایمیل مارکتینگ آن زمان یه جورایی اسپم مارکتینگ بود! اسپم یعنی بدون اجازه و غیر قانونی هر کاری را انجام دادن. همین الان به تلگرام کسانی که نمی شناسیدشون پیام بدید می بینید که بعد از ارسال چندین پیام اکانت شما بلاک می شود.

معنی ایمیل مارکتینگ این نیست که مثلا به لیست انبوهی از مخاطبان ایمیلی را ارسال کنید. نه به هیچ وجه اینطور نیست! در بسیاری از مواقع پیش آمده کسب و کارهایی با داشتن لیست اندکی از ایمیل های مخاطبانشان سودهای بالایی نصیبشان شده است.

دقیقا کاری که ما آن زمان انجام می دادیم همین بود. فقط به فکر حجم لیست ایمیل خود بودیم. فکر می کردیم هرچقدر صفر های جلوی تعداد ایمیل های موجود در لیست مان زیاد باشد اثر بخشی بیشتری برایمان خواهد داشت.

 
چرا می گویند ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است؟

با وجود اینکه بسیاری از افراد به من می گویند ما اصلا ایمیل نداریم! ایمیل چیه دیگه؟ ما ایمیلمون رو سالی یک بار چک می کنیم! ما یه ایمیل ساختیم فقط برای ثبت نام تو سایت ها و… ولی باز هم من می گویم ایمیل مارکتینگ در ایران هنوز هم جواب می دهد.

در جواب این افراد فقط می توانم بگویم فقــــط یک بار امتحان کنید. من امتحان کردم جواب گرفتم پس شما هم می توانید.

اگر ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است چرا من روزی چندین بار ایمیلم را چک می کنم؟ چرا دیجی کالا با آن همه ادعا و هزینه های زیاد برای تبلیغات اینترنتی و سنتی هر هفته برای کاربرانش ایمیل ارسال می کند؟ چرا تخفیفان هر هفته آفرهایش را به کاربرانش پیشنهاد می دهد؟ تخفیفان رو که همه می شناسند!

افرادی که اعتقاد به ایمیل مارکتینگ در ایران ندارند و می گویند بازاریابی ایمیلی در ایران منسوخ شده است، صد در صد قواعد و اصول استفاده از این روش بازاریابی را نمی دانند. ایمیل مارکتینگ را ارسال ایمیل های بی هدف به افرادی که نمی شناسنشون می دانند. این در صورتی است که همین افراد هستند که روش های دیگر تبلیغاتی را مثل گوگل ادورز را به ایمیل مارکتینگ ترجیح می دهند.

دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را در ایران روشی منسوخ شده می دانند این است که نمی دانند ایمیل مارکتینگ دقیقا یعنی چه!
چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

ایمیل مارکتینگ نسبت به دیگر روش های بازاریابی اینترنتی بسیار مقرون به صرفه است. به خاطر اینکه در ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه بیشتری نصیب کسب و کار مورد نظر می شود. البته هیچ چیز تضمینی نیست و اینطور نیست که بگویم ایمیل مارکتینگ مثلا بهتر از تبلیغات گوگلی است.
حتما بخوانید  ایمنی تجارت الکترونیک از طریق الگوریتم اصلی نامتقارن (قسمت دوم)

ولی در کل هزینه هایی که صرف بازاریابی ایمیلی خود می کنید خیلی کمتر از روش های دیگر است. شاید در ابتدا اصلا نیازی نباشد که هزینه ای را صرف استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ شرکت ها پرداخت کنید.

همین میلرلایت و میل چیمپ به شما کمک می کنند تا برای شروع کارتان کاملا رایگان از خدماتشان استفاده کنید. شاید بعضی ها فکر کنند با 1000 یا 2000 ایمیلی که این سایت ها به عنوان هدیه به شما می دهند نمیشه در ایمیل مارکتینگ به جایی رسید. ولی باز هم می گویم فقط یک بار امتحان کنید تا بفهمید در ایمیل مارکتینگ کمیت لیست ایمیل شما اصلا مهم نیست بلکه کیفیت آن مهم است. هدفمند بودن ایمیل های ارسالی شما مهمترین چیز در ایمیل مارکتینگ است.

 
جمع بندی و صحبت پایانی

هرگز به این فکر نکنید که ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است. هر زمان فکرتان به این سمت رفت سریعا به کسب و کارهای بزرگی فکر کنید که هنوز هم از این روش دارند جهت سود آوری بیشتر استفاده می کنند. همانطور که گفتم اگر قصد دارید از این روش بازاریابی اینترنتی به نحو احسنت استفاده کنید باید اصول و قواعد آن را رعایت کنید. باید بدانید به چه منظوری و برای چه کسی ایمیل ارسال می کنید؟ باید بدانید افرادی که ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند واقعا به کسب و کار شما علاقه مند بوده اند یا از روی کنجکاوی مثلا فایل هدیه شما را دانلود کرده اند؟

البته تمام این کارها رو میشه به سادگی مدیریت کرد. اما در این مقاله قصدم فقط این بود که به شما ثابت کنم ایمیل مارکتینگ در ایران هنوز زنده است و قلب تپنده بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی است. در ادامه شما را بیشتر با قواعد و اصول بازاریابی ایمیلی آشنا می کنم.

از این که در این مقاله هم تا انتها همراه من بودید کمال تشکر را دارم و امیدوارم این مقاله براتون مفید واقع شده باشد.

نظرات (۱)

  • سئو وردپرس
  • آموزش قدم به قدم سئو وردپرس توسط آکادمی کسب و کار اینترنتی وبکیما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی