مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

  • ۰
  • ۰


دوستان عزیز این مطالب از این سایت اینجا آمده است.



4 نکته موثر جهت تولید محتوای سایت برای بازاریابی دیجیتال
راهی برای بهتر و غنی تر کردن تولید محتوای سایت در راستای افزایش نرخ تعامل

با توجه به افزایش سرعت رشد و تنوع ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شاید خیلی از موسسات تبلیغاتی و بازاریابی حس کنند از این تحولات دیجیتال جا مانده‌اند. تحقیق اخیر گروه مشاوران بوستون نشان می دهد که به طور میانگین فعالین حوزه تبلیغات و بازاریابی به توانایی ها و مهارت های دیجیتالشان امتیاز ۵۷ را از ۱۰۰ نمره می دهند؛ که این عدد در سال ۲۰۱۵ برای تولید محتوای سایت نیز همین مقدار بوده است.
بعضی از بازاریاب های شرکت کننده در این مطالعه نامناسب بودن و ضعف های پلتفرم های بازاریابی دیجیتال را مهم ترین عامل در نرسیدن به نتایج مطلوب دانسته اند. برخی دیگر نیز اولویت دادن به برنامه ها و فعالیت های دیگر را در سازمانشان به عنوان مانعی مهم ذکر کرده اند. اما نقطه ای که اکثر بازاریاب ها حس می کردند در آن تخصص کافی و لازم را ندارند، تعیین خط سیر و نقشه راه مشتری و نامناسب بودن تولید محتوای سایت با هر مرحله از مسیر حرکت مشتری بود.
موفقیت استراتژی‌های بازایابی دیجیتال بیش از هر چیزی به میزان درک و شناخت شما از مشتری بستگی دارد. این شناخت مهم ترین عامل در توانایی انتقال دادن محتوای مناسب، در زمان مناسب و از طریق کانالی مناسب است.
مشتریان‌تان را بشناسید
عمل ترسیم خط سیر مشتری فرایندی پیچیده است که حتی ممکن است فناوری هم باعث پیچیده‌تر شدنش شود. گاهی اوقات تنها راه انجام این کار این است که اطلاعات مورد نظر را از داده هایی که در بخش های مختلف، پلتفرم‌های گزارش گیری و ابزارهای تحلیل گوناگون پخش شده اند بیرون بکشید. سپس باید این داده ها را یکپارچه سازی کرده و پیش از شروع فرایندهای تحلیل و تولید محتوای سایت، در یک محل یکسان قرار داد.
بسیاری اوقات برای یکپارچه کردن داده ها، لازم است که آن‌ها را با بخش های مختلف و با شرکت های همکار به اشتراک بگذارید و برای این کار باید یک نکته مهم را مد نظر قرار دهید: هر زمان که ممکن بود با شرکت های شخص های ثالث برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان همکاری کنید. تحلیل داده های مربوط به تعامل مشتری با بخش‌های دیجیتال مختلف سازمان شروع خوبی است اما برای بدست آوردن درکی کامل از رفتار مشتری در فضای آنلاین کافی نیست زیرا بخش عمده ای از فعالیت های آنلاین مشتری جای دیگری روی می دهد.
بعلاوه سعی کنید تاکید و تمرکز خیلی زیادی بر معیارهای مجازی مثل تعداد بازدید و نمایش صفحات نداشته باشید بلکه در عوض بیشتر بر اقدامات مشتری متمرکز شوید. به عنوان مثال مسیر حرکت مشتری یا کاربر در سایت چگونه است؟ پیش از ترک سایت از چند محصول بازدید می کند؟
ممکن است با مشاهده اعداد و ارقام مربوط به ترافیک سایت حس خوبی به شما دست بدهد اما این اعداد و ارقام اطلاعات چندانی در رابطه با علایق مشتری به شما نمی دهند. وقتی قرار است نقشه راه دقیق مشتری را ترسیم کنید، تنها موضوع مهم مشتریان شما تفکر، علایق، انگیزه ها و مشکلاتشان است.
از دانش بدست آمده استفاده کنید
ترسیم نقشه راه دقیق بر اساس داده های بدست آمده فقط بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیق است. برای رسیدن به نتیجه باید از اطلاعاتی که در رابطه با مشتری دارید برای تولید محتوای سایت و ارائه محتوایی که آن ها را به اقدام خاصی تشویق می کند، استفاده کنید. چهار مرحله برای آسان تر کردن این فرایند عبارتند از:
1. تولید محتوای سایت متناسب با مخاطب باشد
وقتی از علایق مشتری – مثلا محصولی در یک سایت دیگر، یک هنرمند خاص یا یک برنامه خاص – باخبر شدید می توانید از لحن بیان، تصور و حسی که بخاطر این علایق ایجاد می شود در تولید محتوای سایت تان استفاده کنید.
فناوری های بازاریابی مدرن به بازاریاب ها و تولیدکنندگان تبلیغات این امکان را می دهند که محتوایی تنظیم شده و جذاب برای مشتریان تولید کنند تا رابطه بین مشتریان و برند را مستحکم تر کنند. با تولید محتوایی متناسب برای مشتری، باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش وفاداری مشتریان فعلی می شوید.
1. مخاطبین را بر اساس نقاط تماس‌شان تقسیم بندی کنید
با تقسیم بندی مخاطبین باعث می شوید بتوانید همه استراتژی های بازاریابی تان را بهتر و موثرتر اجرا کنید. با تقسیم بندی مشتریانتان بر اساس این که در کدام قسمت از نقشه راه قرار دارند، می توانید تعیین کنید که چه نوع محتوایی به حفظ مشتری در مسیر دلخواه شما کمک می کند و بر اساس آن به تولید محتوای سایت بپردازید.
برای مثال اگر بازاریاب یک شرکت تامین مالی شخصی[۱] هستید مسلما تمایلی به هدف قرار دادن مشتری که پیام هایی در رابطه با گزینه های بازپرداخت وام مسکونی داشته یا فقط صفحات مربوط به ایجاد حساب کاربری را در سایت‌تان مشاهده کرده ندارید و باید دقت کنید که ارسال پیام های اشتباه و نامناسب علاوه بر هدر دادن منابع مالی باعث از دست دادن مشتریان بالقوه نیز می شود.
1. یک سیستم امتیازدهی ایجاد کنید
سعی کنید به هر یک از تعاملات مشتری عدد و رتبه‌ای تخصیص دهید و یک سیستم رتبه‌بندی بخصوص داشته باشید. مثلا برای مشاهده صفحه محصول یک امتیاز، برای جستجو در سایت یک امتیاز، برای انجام یک تراکنش سه امتیاز و برای چند تراکنش پنج امتیاز اختصاص دهید (این امتیازات را مثلا برای یک بازه ۳۰ روزه مورد نظر قرار دهید).
امتیاز دهی به مشتریان راغب باعث می شود بعدا بتوانید بهتر آن ها را تقسیم بندی کنید و مطالبی مناسب تر برایشان در نظر بگیرید. هدف شما باید این باشد که با تولید محتوای سایت و استفاده از فعالیت هایی مثل ارسال ایمیل، ارسال مطالب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا جستجوی پولی[۲] باعث شوید که تا جای ممکن امتیاز افراد بیشتر شود.
1. تخصیص منابع را بر اساس نتایج ایجاد شده انجام دهید
می توانید از اطلاعات بدست آمده در رابطه با نحوه رفتار مشتری در تعاملش با مطالب‌تان، در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری های مختلف از جمله خرید محصولات جدید استفاده کنید. همچنین باید برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ایجاد شده توسط هر مطلب، مطالبی را که با استقبال روبرو شده‌اند و منجر به نتایجی مطلوب شده‌اند تغییر داده و برای اهداف و مقاصد جدید بازنویسی و مجددا از آن ها استفاده کنید.
یک استراتژی تبلیغاتی دقیق و موفق همیشه مشتری محور و مبتنی بر داده ها و اطلاعات است. سعی کنید تا جای ممکن از تصمیم گیری بر اساس مفروضات اجتناب کنید. متاسفانه، در بازاریابی و به طور خاص فرایندهای مربوط به دستیابی و رسیدن به مخاطبین و تعامل با آن ها، جای کمی برای خطا و اشتباه وجود دارد. هدف قرار دادن مشتریان بالقوه با محتوای نامناسب یا نامربوط ممکن است باعث شود در آینده دستیابی و تعامل با آن ها سخت تر شود.
در عوض سعی کنید رفتار مشتری را بررسی کرده و زمان کافی صرف ترسیم نقشه راه دقیق مشتری کنید تا بتوانید مطالب و محتوایی تولید کنید که مرتب مشتری را به جلو حرکت دهد. و نکته آخر اینکه هر زمان که مرتکب اشتباهی شدید، حتما سعی کنید از آن اشتباه عبرت بگیرید.
[۱] مؤسسه‌ای که کار و کسب آن وام دادن مبالغ کوچک با بهره نسبتاً بالا برای ضروریات شخصی مردم است.
[۲] پرداخت هزینه بابت نمایش یک تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر.

نظرات (۲)

  • ازدواج در ترکیه
  • great
  • پنجره یو پی وی سی
  • سایت بسیار خوبی دارین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی