برخلاف دید عموم وبمستران و مدیران سایت ، تولید محتوا پروسه ای ساده نیست ، اما ساده میشود !
یعنی تولید محتوا ، فنون و تکنیک های خاص خودش را دارد که پس از یادگیری ،
شما میتوانید به راحتی در زمینه ای که تخصص دارید شروع به تولید انواع محتوا کنید.
اما یکی از تکنیک های تولید محتوا ، تکنیک موضوع یابی است !
نیاز به موضوع یابی موقعی حس میشود که احساس میکنیم راجع به هر آنچه که میدانیم محتوا تولید کردیم ! و دیگر موضوعی برای تولید کردن محتوا نیست !
حقیقتا من هم مثل سایر نویسنده ها در اکثر موارد در موضوع یابی برای تولید محتوا به بن بست میخوردم ! تا اینکه متوجه چند ترفند شدم که موضوع یابی محتوا را برای من آسان کرده است. و شاید الان بینهایت موضوع در حوزه کاری خودم دارم که درباره آن تولید محتوا کنم !
نکته : روش هایی که در زیر گفته میشود کاملا تجربی است و اکثر موضوعات مطالب در وب اپراتور اینگونه موضوع یابی شده اند.حتی مقاله ای که الان آن را میخوانید !
انواع روش های موضوع یابی محتوا :
۱_موضوع یابی محتوا به روش پلکانی
فرض را بر این میگیریم که شما یک سایت فوتبالی دارید که درباره تیم محبوبتان برای مثال تیم A محتوا تولید میکنید.
شما میتوانید درباره ورزشگاه ، هیات مدیره ، سرمربی ، بازیکنان هر کدام بصورت اختصاصی یک محتوا تولید کنید.
آیا بعد از تولید محتوا درباره این موضوعات ، موضوعات تمام میشود !؟ خیر
در مرحله بعد شما راجع به تک تک بازیکنان تیم محتوای اختصاصی تولید میکنید . شما میتوانید راجع به علایق هر بازیکن ، وضعیت مالی ، انتظاراتش از باشگاه ، آمادگی جسمانی ، و… محتوا تولید کنید.
۲_موضوع یابی محتوا به روش تحقیقی
موضوع یابی به روش تخقیقی در محتوای علمی کاربرد بیشتری دارد ، در این روش از جدیدترین های هر علمی برای آشنایی خوانندگان با آن محتوا تولید میشود.
۳_موضوع یابی محتوا به روش چالشی
یکی دیگر از روش های تولید موضوع یا موضوع یابی برای محتوا این است که چند موضوع را باهم مقایسه یا به چالش بکشیم ! همانند موضوعات زیر !
- رابطه بازاریابی محتوا با تبلیغات
- تفاوت محتوای آموزشی و محتوای خبری
- تولید محتوای الکترونیکی یا کتاب الکترونیکی
۴_موضوع یابی به کمک موتور جستجوی گوگل
همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید ، بعد از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل ، گزینه هایی به صفحات SERP اضافه شد ، برای تولید محتوای سایت میتوانید از موضوعات این دسته بندی استفاده کنید .