مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

مداد نوکی | دنیای زیبای تولید محتوا

مداد نوکی روزانه درباره تولید محتوا مقالات و اخبار متنوعی را به شما می دهد.

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


اصول کمپین بازاریابی ویروسی و داستان موفقیت کمپین های وایرال مارکتینگ

اینترنت یک بوم بازاریابی بسیار عظیم برای برندهایی است که به اندازه کافی آگاه و باهوش هستند تا از شر سروصداهای الکی خلاص شده و راهی پیدا کنند تا مصرف کنندگان به آن ها گوش فرادهند و به تعامل و گفتگو با آنها بپردازند و کمپین بازاریابی ویروسی قابلیت تحقق بخشیدن آنها را دارد. با اینکه این امر مورد درخواست همه است، اما تولید محتوای ویروسی کار ساده ای نیست. در حقیقت، محتوایی که قابلیت به اشتراک گذاری داشته باشد، می تواند کسب و کار شما را ارتقا دهد اما از طرف دیگر؛ خلق یک فیلم ویروسی نیز کار چندان آسانی نیست. در اختیار داشتن محتوایی که بتواند به شکل ویروسی دربیاید بسیار شبیه به نسخه اینترنتی قرعه کشی است؛ دستیابی به آن واقعا دشوار و تکرار این کار در آنلاین مارکتینگ نیز بسیار سخت است.

چه چیزی باعث می شود تا محتواها به شکل ویروسی در بیایند؟ از میلیون ها فیلمی که هرروز به صورت آنلاین پست می شوند، چطور می شود که برخی از این فیلم ها یا بخشی از محتوای آن ها اینقدر میزان مشاهده ی بالایی دارند؟ به عبارت دیگر، چه چیز باعث می شود تا یک فیلم یا تبلیغ یا هرنوع دیگری از محتوا به شکل ویروسی دربیاید؟


با نگاهی به کمپین های بازاریابی ویروسی موفق، درمی یابید که ۴ مشخصه مهم در این محتواهای ویروسی موجود است. اگر می خواهید کمپین بازاریابی چریکی یا پارتیزانی را برای برند خود اجرا کنید که از تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبانتان برخوردار باشد بهتر است به روش زیر عمل کنید :

۱ ) محتوای الهام بخش و آموزنده انتخاب کنید

مردم همواره در جستجوی اطلاعات جدید و روشهای بهتر برای انجام امور هستند. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب و آموزنده باشد قابلیت به اشتراک گذاری بالایی نیز خواهد داشت؛ و اگر می خواهید توجه مردم را جلب کنید، چیزی را با آنها به اشتراک گذارید که از نظر زمانی و عاطفی برایشان ارزشمند باشد. یک راه عالی برای آنکه آنطور که می خواهید به یک رکن ویروسی در فضای مجازی تبدیل شوید، این است که به دنبال داستان هایی باشیدکه نقش رهبری شما را به مخاطبان الهام کند. مخاطبان معمولا داستان های الهام بخش را دوست دارند، و هرچه محتوا الهام بخش تر باشد، مخاطبانتان آن را بیشتر با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت.

۲ ) بیشتر کمیت را مد نظر داشته باشید تا کیفیت

بله، هردوی اینها مهم هستند، اما محتوای کیفی لزوما هزینه زیادی را به دنبال ندارد. پس اشکالی ندارد اگر شما بودجه عظیمی را برای تولید محتوا اختصاص ندهید – چرا که برخی از محبوب ترین ویدئو های آنلاین با دوربین های شخصی و در خانه فیلم برداری شده اند. چیزی که منجر به موفقیت یک محتوای ویروسی می شود به عنوان مثال، آن است که به طور مرتب ویدئوهای جدیدی بارگذاری می شوند، چیزی که مخاطبان را علاقه مند و درگیر می سازد.

مثل یک رابطه ی دوستی به آن فکر کنید، شما خیلی بیشتر درگیر یک رابطه دوستی خواهید شد اگر هرروز در حال مکالمه با طرف مقابل باشید، نه اینکه تنها یک بار در طول شش ماه با او مکالمه داشته باشید.

۳ ) محتوای خود را در زمان مناسب به نمایش بگذارید

اگر می خواهید محتوای شما ویروسی شود و افراد آن را به اشتراک بگذارند، وقت آن رسیده است که در مورد رویدادها و کمپین های خودتان اطلاعات بیشتری جمع کنید. با جستجو در بسترهای اینترنتی موجود یا موضوعات محبوب، می توانید شانس خود را افزایش دهید تا محتوای شما توسط کسانی که به این موضوع علاقه مند بوده اند، دیده و توسط آن ها با دیگران به اشتراک گذاشته شود. این امر می تواند هر موضوعی را دربرگیرد از یک رویداد فعلی جهانی تا یک موضوع فرهنگی که که تمام خبرگذاری ها بر آن متمرکز اند. اگر درباره یک موضوع مشخص به همان زبانی صحبت کنید که مخاطبانتان به آن علاقه دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها محتوای شما را به اشتراک بگذارند .

۴ ) محتوای خود را جذاب کنید

یکی از عوامل کلیدی برای ویروسی شدن، جذابیت است. جذابیت و درگیر شدن با مخاطب باعث ایجاد علاقه در مخاطبان، بازدیدهای مکرر و در نهایت تعامل و گفتگو می شود. افزودن یک بخش جذاب به ویدئوها، نظیر پاسخ به سوالات تماشاگران، می تواند محتوای شما را تقویت کند و باعث شود که بیشتر به اشتراک گذاشته شود. بالاتر از تمام اینها، آن است که هر کسی دوست دارد شنیده شود !!


در ادامه کمپینی را در خصوص تولید محتوای ویروسی و موفقیت کمپین بازاریابی ویروسی مورد بررسی قرار می دهیم

Bayt.com تصمیم گرفت بر داستان های الهام بخش و موفق متخصصان مختلف سراسر خاورمیانه تاکید کند. هدف آنها آن بود که پیامی مثبت در خصوص چگونگی تعهد و سخت کوشی را اشاعه دهند. این ایده اشتراک پیام شور و علاقه، تعهد و سختکوشی در دو ویدئو قرار گرفت و بصورت ویروسی پخش شد.

کمپین " داستان شما چیست؟ " بسیار آسان بود : چرا که این کسب و کار به عنوان یک سایت حرفه ای، بر این باور بود که داشتن موفقیت حرفه ای در گرو سخت کوشی، شور و علاقه و خلاقیت است. آنها خیلی زود در فرآیند کمپین تصمیم گرفتند به عنوان یک نشر دهنده پیام دوستانه اثرگذار که در راستای ارزش های اصلی شرکت Bayt.com بود را به عنوان یک شرکت در خاورمیانه که تمرکزش بر توانمند سازی مردم برای ایجاد زندگی های بهتر است، اقدام کنند. آنها بر خلق محتوا متناسب با داستان برند تمرکز کردند، درحالیکه مطمئن بودند این محتوا در راستای ارتقا موقعیت برند بدون اینکه اشاره ای به محصولاتمان شود کاملا سرگرم کننده و الهام بخش است. این کمپین بازاریابی ویروسی بصورت خانگی ایجاد شده بود و از کانال های متنوعی استفاده کرد تا بتواند به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کند.

۳ درس مهم از کمپین بازاریابی ویروسی موفق

درس اول : برند خود را به یک پیام عاطفی گره بزنید

اگر تحریک احساس کلید اصلی موفقیت ویروسی باشد، چگونه برندها می توانند پیام های احساسی را با محتوای خود در هم آمیزند؟ نخست، به دقت راجع به این قضیه فکر کنید که چگونه شرکت، محصول یا خدمت شما به یک موضوع یا موضوعاتی مربوط می شود که به احساسات انسانی عمیق درون مخاطبان هدف شما وصل می شود هدف اصلی پیدا کردن ارتباط با مبحثی است که مصرف کنندگان شما را تحریک می کند و مستقیما به برند و محصول شما مربوط می شود. در این زمان، باید اطمینان حاصل کنید که موضوعی انتخابی شما به طور مثبت جایگاه و موقعیت برند شما را منعکس می کند.

درس دوم : منفعت عمومی را در نظر داشته باشید

در نظر داشته باشید که یکی از بهترین راه ها برای خلق منظوری عاطفی از یک محتوای ویروسی که بخوبی با برند شما هماهنگی دارد آن است که برند خود را با یک پیام منفعت عمومی گره بزنید. طوفان مغزی راه ببیندازید تا بفهمید برند شما چگونه قادر است محتوایی خلق کند که منفعت عمومی داشته باشد یا در مردم آگاهی ایجاد کند، با اینکه در همان زمان بتواند محرک های عاطفی قوی را فعال کند.

درس سوم : بر روی افرادی هدف گذاری کنید که محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت

شرکت ها اغلب آگهی های خود را بر روی صفحات کاربران فیس بوک و کاربران اینتساگرام و توئیتری ارسال می کنند که فالوئرهای بیشتری داشته باشند. برندها باید این را تشخیص دهند که توانایی یافتن این مشترکین اولیه آنلاین درست به اندازه توانایی دستیابی سنتی به گروه های جمعیت شناختی خاص اهمیت دارد.

مقاله مرتبط :

مقاله مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اشتباهات رایج در آن

بازاریابی ویروسی به عنوان یکی از اثرگذارترین انواع بازاریابی شناخته می شود، بنابراین تعجبی ندارد که شرکت ها برای موفقیت اغلب از کمپین های بازاریابی ویروسی استفاده می کنند، اما نکته مهم ان است که بازاریابان باید با تحقیق کافی و دقت فرآوان محتوای خود را انتخاب کنند و گرنه بازخورد مورد نظرشان را کسب نخواهند کرد.


  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰


دوستان عزیز این مطالب از این سایت اینجا آمده است.



4 نکته موثر جهت تولید محتوای سایت برای بازاریابی دیجیتال
راهی برای بهتر و غنی تر کردن تولید محتوای سایت در راستای افزایش نرخ تعامل

با توجه به افزایش سرعت رشد و تنوع ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شاید خیلی از موسسات تبلیغاتی و بازاریابی حس کنند از این تحولات دیجیتال جا مانده‌اند. تحقیق اخیر گروه مشاوران بوستون نشان می دهد که به طور میانگین فعالین حوزه تبلیغات و بازاریابی به توانایی ها و مهارت های دیجیتالشان امتیاز ۵۷ را از ۱۰۰ نمره می دهند؛ که این عدد در سال ۲۰۱۵ برای تولید محتوای سایت نیز همین مقدار بوده است.
بعضی از بازاریاب های شرکت کننده در این مطالعه نامناسب بودن و ضعف های پلتفرم های بازاریابی دیجیتال را مهم ترین عامل در نرسیدن به نتایج مطلوب دانسته اند. برخی دیگر نیز اولویت دادن به برنامه ها و فعالیت های دیگر را در سازمانشان به عنوان مانعی مهم ذکر کرده اند. اما نقطه ای که اکثر بازاریاب ها حس می کردند در آن تخصص کافی و لازم را ندارند، تعیین خط سیر و نقشه راه مشتری و نامناسب بودن تولید محتوای سایت با هر مرحله از مسیر حرکت مشتری بود.
موفقیت استراتژی‌های بازایابی دیجیتال بیش از هر چیزی به میزان درک و شناخت شما از مشتری بستگی دارد. این شناخت مهم ترین عامل در توانایی انتقال دادن محتوای مناسب، در زمان مناسب و از طریق کانالی مناسب است.
مشتریان‌تان را بشناسید
عمل ترسیم خط سیر مشتری فرایندی پیچیده است که حتی ممکن است فناوری هم باعث پیچیده‌تر شدنش شود. گاهی اوقات تنها راه انجام این کار این است که اطلاعات مورد نظر را از داده هایی که در بخش های مختلف، پلتفرم‌های گزارش گیری و ابزارهای تحلیل گوناگون پخش شده اند بیرون بکشید. سپس باید این داده ها را یکپارچه سازی کرده و پیش از شروع فرایندهای تحلیل و تولید محتوای سایت، در یک محل یکسان قرار داد.
بسیاری اوقات برای یکپارچه کردن داده ها، لازم است که آن‌ها را با بخش های مختلف و با شرکت های همکار به اشتراک بگذارید و برای این کار باید یک نکته مهم را مد نظر قرار دهید: هر زمان که ممکن بود با شرکت های شخص های ثالث برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان همکاری کنید. تحلیل داده های مربوط به تعامل مشتری با بخش‌های دیجیتال مختلف سازمان شروع خوبی است اما برای بدست آوردن درکی کامل از رفتار مشتری در فضای آنلاین کافی نیست زیرا بخش عمده ای از فعالیت های آنلاین مشتری جای دیگری روی می دهد.
بعلاوه سعی کنید تاکید و تمرکز خیلی زیادی بر معیارهای مجازی مثل تعداد بازدید و نمایش صفحات نداشته باشید بلکه در عوض بیشتر بر اقدامات مشتری متمرکز شوید. به عنوان مثال مسیر حرکت مشتری یا کاربر در سایت چگونه است؟ پیش از ترک سایت از چند محصول بازدید می کند؟
ممکن است با مشاهده اعداد و ارقام مربوط به ترافیک سایت حس خوبی به شما دست بدهد اما این اعداد و ارقام اطلاعات چندانی در رابطه با علایق مشتری به شما نمی دهند. وقتی قرار است نقشه راه دقیق مشتری را ترسیم کنید، تنها موضوع مهم مشتریان شما تفکر، علایق، انگیزه ها و مشکلاتشان است.
از دانش بدست آمده استفاده کنید
ترسیم نقشه راه دقیق بر اساس داده های بدست آمده فقط بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیق است. برای رسیدن به نتیجه باید از اطلاعاتی که در رابطه با مشتری دارید برای تولید محتوای سایت و ارائه محتوایی که آن ها را به اقدام خاصی تشویق می کند، استفاده کنید. چهار مرحله برای آسان تر کردن این فرایند عبارتند از:
1. تولید محتوای سایت متناسب با مخاطب باشد
وقتی از علایق مشتری – مثلا محصولی در یک سایت دیگر، یک هنرمند خاص یا یک برنامه خاص – باخبر شدید می توانید از لحن بیان، تصور و حسی که بخاطر این علایق ایجاد می شود در تولید محتوای سایت تان استفاده کنید.
فناوری های بازاریابی مدرن به بازاریاب ها و تولیدکنندگان تبلیغات این امکان را می دهند که محتوایی تنظیم شده و جذاب برای مشتریان تولید کنند تا رابطه بین مشتریان و برند را مستحکم تر کنند. با تولید محتوایی متناسب برای مشتری، باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش وفاداری مشتریان فعلی می شوید.
1. مخاطبین را بر اساس نقاط تماس‌شان تقسیم بندی کنید
با تقسیم بندی مخاطبین باعث می شوید بتوانید همه استراتژی های بازاریابی تان را بهتر و موثرتر اجرا کنید. با تقسیم بندی مشتریانتان بر اساس این که در کدام قسمت از نقشه راه قرار دارند، می توانید تعیین کنید که چه نوع محتوایی به حفظ مشتری در مسیر دلخواه شما کمک می کند و بر اساس آن به تولید محتوای سایت بپردازید.
برای مثال اگر بازاریاب یک شرکت تامین مالی شخصی[۱] هستید مسلما تمایلی به هدف قرار دادن مشتری که پیام هایی در رابطه با گزینه های بازپرداخت وام مسکونی داشته یا فقط صفحات مربوط به ایجاد حساب کاربری را در سایت‌تان مشاهده کرده ندارید و باید دقت کنید که ارسال پیام های اشتباه و نامناسب علاوه بر هدر دادن منابع مالی باعث از دست دادن مشتریان بالقوه نیز می شود.
1. یک سیستم امتیازدهی ایجاد کنید
سعی کنید به هر یک از تعاملات مشتری عدد و رتبه‌ای تخصیص دهید و یک سیستم رتبه‌بندی بخصوص داشته باشید. مثلا برای مشاهده صفحه محصول یک امتیاز، برای جستجو در سایت یک امتیاز، برای انجام یک تراکنش سه امتیاز و برای چند تراکنش پنج امتیاز اختصاص دهید (این امتیازات را مثلا برای یک بازه ۳۰ روزه مورد نظر قرار دهید).
امتیاز دهی به مشتریان راغب باعث می شود بعدا بتوانید بهتر آن ها را تقسیم بندی کنید و مطالبی مناسب تر برایشان در نظر بگیرید. هدف شما باید این باشد که با تولید محتوای سایت و استفاده از فعالیت هایی مثل ارسال ایمیل، ارسال مطالب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا جستجوی پولی[۲] باعث شوید که تا جای ممکن امتیاز افراد بیشتر شود.
1. تخصیص منابع را بر اساس نتایج ایجاد شده انجام دهید
می توانید از اطلاعات بدست آمده در رابطه با نحوه رفتار مشتری در تعاملش با مطالب‌تان، در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری های مختلف از جمله خرید محصولات جدید استفاده کنید. همچنین باید برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ایجاد شده توسط هر مطلب، مطالبی را که با استقبال روبرو شده‌اند و منجر به نتایجی مطلوب شده‌اند تغییر داده و برای اهداف و مقاصد جدید بازنویسی و مجددا از آن ها استفاده کنید.
یک استراتژی تبلیغاتی دقیق و موفق همیشه مشتری محور و مبتنی بر داده ها و اطلاعات است. سعی کنید تا جای ممکن از تصمیم گیری بر اساس مفروضات اجتناب کنید. متاسفانه، در بازاریابی و به طور خاص فرایندهای مربوط به دستیابی و رسیدن به مخاطبین و تعامل با آن ها، جای کمی برای خطا و اشتباه وجود دارد. هدف قرار دادن مشتریان بالقوه با محتوای نامناسب یا نامربوط ممکن است باعث شود در آینده دستیابی و تعامل با آن ها سخت تر شود.
در عوض سعی کنید رفتار مشتری را بررسی کرده و زمان کافی صرف ترسیم نقشه راه دقیق مشتری کنید تا بتوانید مطالب و محتوایی تولید کنید که مرتب مشتری را به جلو حرکت دهد. و نکته آخر اینکه هر زمان که مرتکب اشتباهی شدید، حتما سعی کنید از آن اشتباه عبرت بگیرید.
[۱] مؤسسه‌ای که کار و کسب آن وام دادن مبالغ کوچک با بهره نسبتاً بالا برای ضروریات شخصی مردم است.
[۲] پرداخت هزینه بابت نمایش یک تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر.

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰


دوستان عزیز این مطالب از این سایت اینجا آمده است.



4 نکته موثر جهت تولید محتوای سایت برای بازاریابی دیجیتال
راهی برای بهتر و غنی تر کردن تولید محتوای سایت در راستای افزایش نرخ تعامل

با توجه به افزایش سرعت رشد و تنوع ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شاید خیلی از موسسات تبلیغاتی و بازاریابی حس کنند از این تحولات دیجیتال جا مانده‌اند. تحقیق اخیر گروه مشاوران بوستون نشان می دهد که به طور میانگین فعالین حوزه تبلیغات و بازاریابی به توانایی ها و مهارت های دیجیتالشان امتیاز ۵۷ را از ۱۰۰ نمره می دهند؛ که این عدد در سال ۲۰۱۵ برای تولید محتوای سایت نیز همین مقدار بوده است.
بعضی از بازاریاب های شرکت کننده در این مطالعه نامناسب بودن و ضعف های پلتفرم های بازاریابی دیجیتال را مهم ترین عامل در نرسیدن به نتایج مطلوب دانسته اند. برخی دیگر نیز اولویت دادن به برنامه ها و فعالیت های دیگر را در سازمانشان به عنوان مانعی مهم ذکر کرده اند. اما نقطه ای که اکثر بازاریاب ها حس می کردند در آن تخصص کافی و لازم را ندارند، تعیین خط سیر و نقشه راه مشتری و نامناسب بودن تولید محتوای سایت با هر مرحله از مسیر حرکت مشتری بود.
موفقیت استراتژی‌های بازایابی دیجیتال بیش از هر چیزی به میزان درک و شناخت شما از مشتری بستگی دارد. این شناخت مهم ترین عامل در توانایی انتقال دادن محتوای مناسب، در زمان مناسب و از طریق کانالی مناسب است.
مشتریان‌تان را بشناسید
عمل ترسیم خط سیر مشتری فرایندی پیچیده است که حتی ممکن است فناوری هم باعث پیچیده‌تر شدنش شود. گاهی اوقات تنها راه انجام این کار این است که اطلاعات مورد نظر را از داده هایی که در بخش های مختلف، پلتفرم‌های گزارش گیری و ابزارهای تحلیل گوناگون پخش شده اند بیرون بکشید. سپس باید این داده ها را یکپارچه سازی کرده و پیش از شروع فرایندهای تحلیل و تولید محتوای سایت، در یک محل یکسان قرار داد.
بسیاری اوقات برای یکپارچه کردن داده ها، لازم است که آن‌ها را با بخش های مختلف و با شرکت های همکار به اشتراک بگذارید و برای این کار باید یک نکته مهم را مد نظر قرار دهید: هر زمان که ممکن بود با شرکت های شخص های ثالث برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان همکاری کنید. تحلیل داده های مربوط به تعامل مشتری با بخش‌های دیجیتال مختلف سازمان شروع خوبی است اما برای بدست آوردن درکی کامل از رفتار مشتری در فضای آنلاین کافی نیست زیرا بخش عمده ای از فعالیت های آنلاین مشتری جای دیگری روی می دهد.
بعلاوه سعی کنید تاکید و تمرکز خیلی زیادی بر معیارهای مجازی مثل تعداد بازدید و نمایش صفحات نداشته باشید بلکه در عوض بیشتر بر اقدامات مشتری متمرکز شوید. به عنوان مثال مسیر حرکت مشتری یا کاربر در سایت چگونه است؟ پیش از ترک سایت از چند محصول بازدید می کند؟
ممکن است با مشاهده اعداد و ارقام مربوط به ترافیک سایت حس خوبی به شما دست بدهد اما این اعداد و ارقام اطلاعات چندانی در رابطه با علایق مشتری به شما نمی دهند. وقتی قرار است نقشه راه دقیق مشتری را ترسیم کنید، تنها موضوع مهم مشتریان شما تفکر، علایق، انگیزه ها و مشکلاتشان است.
از دانش بدست آمده استفاده کنید
ترسیم نقشه راه دقیق بر اساس داده های بدست آمده فقط بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیق است. برای رسیدن به نتیجه باید از اطلاعاتی که در رابطه با مشتری دارید برای تولید محتوای سایت و ارائه محتوایی که آن ها را به اقدام خاصی تشویق می کند، استفاده کنید. چهار مرحله برای آسان تر کردن این فرایند عبارتند از:
1. تولید محتوای سایت متناسب با مخاطب باشد
وقتی از علایق مشتری – مثلا محصولی در یک سایت دیگر، یک هنرمند خاص یا یک برنامه خاص – باخبر شدید می توانید از لحن بیان، تصور و حسی که بخاطر این علایق ایجاد می شود در تولید محتوای سایت تان استفاده کنید.
فناوری های بازاریابی مدرن به بازاریاب ها و تولیدکنندگان تبلیغات این امکان را می دهند که محتوایی تنظیم شده و جذاب برای مشتریان تولید کنند تا رابطه بین مشتریان و برند را مستحکم تر کنند. با تولید محتوایی متناسب برای مشتری، باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش وفاداری مشتریان فعلی می شوید.
1. مخاطبین را بر اساس نقاط تماس‌شان تقسیم بندی کنید
با تقسیم بندی مخاطبین باعث می شوید بتوانید همه استراتژی های بازاریابی تان را بهتر و موثرتر اجرا کنید. با تقسیم بندی مشتریانتان بر اساس این که در کدام قسمت از نقشه راه قرار دارند، می توانید تعیین کنید که چه نوع محتوایی به حفظ مشتری در مسیر دلخواه شما کمک می کند و بر اساس آن به تولید محتوای سایت بپردازید.
برای مثال اگر بازاریاب یک شرکت تامین مالی شخصی[۱] هستید مسلما تمایلی به هدف قرار دادن مشتری که پیام هایی در رابطه با گزینه های بازپرداخت وام مسکونی داشته یا فقط صفحات مربوط به ایجاد حساب کاربری را در سایت‌تان مشاهده کرده ندارید و باید دقت کنید که ارسال پیام های اشتباه و نامناسب علاوه بر هدر دادن منابع مالی باعث از دست دادن مشتریان بالقوه نیز می شود.
1. یک سیستم امتیازدهی ایجاد کنید
سعی کنید به هر یک از تعاملات مشتری عدد و رتبه‌ای تخصیص دهید و یک سیستم رتبه‌بندی بخصوص داشته باشید. مثلا برای مشاهده صفحه محصول یک امتیاز، برای جستجو در سایت یک امتیاز، برای انجام یک تراکنش سه امتیاز و برای چند تراکنش پنج امتیاز اختصاص دهید (این امتیازات را مثلا برای یک بازه ۳۰ روزه مورد نظر قرار دهید).
امتیاز دهی به مشتریان راغب باعث می شود بعدا بتوانید بهتر آن ها را تقسیم بندی کنید و مطالبی مناسب تر برایشان در نظر بگیرید. هدف شما باید این باشد که با تولید محتوای سایت و استفاده از فعالیت هایی مثل ارسال ایمیل، ارسال مطالب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا جستجوی پولی[۲] باعث شوید که تا جای ممکن امتیاز افراد بیشتر شود.
1. تخصیص منابع را بر اساس نتایج ایجاد شده انجام دهید
می توانید از اطلاعات بدست آمده در رابطه با نحوه رفتار مشتری در تعاملش با مطالب‌تان، در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری های مختلف از جمله خرید محصولات جدید استفاده کنید. همچنین باید برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ایجاد شده توسط هر مطلب، مطالبی را که با استقبال روبرو شده‌اند و منجر به نتایجی مطلوب شده‌اند تغییر داده و برای اهداف و مقاصد جدید بازنویسی و مجددا از آن ها استفاده کنید.
یک استراتژی تبلیغاتی دقیق و موفق همیشه مشتری محور و مبتنی بر داده ها و اطلاعات است. سعی کنید تا جای ممکن از تصمیم گیری بر اساس مفروضات اجتناب کنید. متاسفانه، در بازاریابی و به طور خاص فرایندهای مربوط به دستیابی و رسیدن به مخاطبین و تعامل با آن ها، جای کمی برای خطا و اشتباه وجود دارد. هدف قرار دادن مشتریان بالقوه با محتوای نامناسب یا نامربوط ممکن است باعث شود در آینده دستیابی و تعامل با آن ها سخت تر شود.
در عوض سعی کنید رفتار مشتری را بررسی کرده و زمان کافی صرف ترسیم نقشه راه دقیق مشتری کنید تا بتوانید مطالب و محتوایی تولید کنید که مرتب مشتری را به جلو حرکت دهد. و نکته آخر اینکه هر زمان که مرتکب اشتباهی شدید، حتما سعی کنید از آن اشتباه عبرت بگیرید.
[۱] مؤسسه‌ای که کار و کسب آن وام دادن مبالغ کوچک با بهره نسبتاً بالا برای ضروریات شخصی مردم است.
[۲] پرداخت هزینه بابت نمایش یک تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر.

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰


دوستان عزیز این مطالب از این سایت اینجا آمده است.


بازاریابی محتوا و کاربران متعهد / کاربران را به ساخت ویدئوهای چندقسمتی تشویق کنید

یکی از دغدغه های هرروزه ما داشتن کاربران متعهد است. برای متعهد کردن کاربران در بازاریابی محتوا یکی از این تکنیک ها استفاده از ویدئوهای چندقسمتی است. همان گونه که رسانه ها دارند به سمت ویدئویی شدن می روند، مهم است بدانیم که نوعی از ویدئو مؤثرتر خواهد بود.

در اینجا به نقل از ibazaryabi برخی روش های آشنا برای محتواهای ویدئویی برند را آورده ایم.

- کوتاه نگه داشتن آن.

- یک فرمت مربعی بهتر از مستطیلی است.

- برای ویدئو عنوان بگذارید.

- بگذارید تصاویر حرف بزنند. به صورت تصویری صحبت کنید.

در آخر یک توصیه حیاتی و نهایی به شما می کنیم که کمتر به آن توجه می شود.

ویدئو را به صورت اپیزودیک درست کنید.

اگر هدف متعهد کردن مخاطبان است، برای برند بهتر است که روی سریالی کردن ویدئوها سرمایه گذاری کند.

یک ویدئوی تکی ویروسی برای تبلیغاتچی ها هنوز رؤیا است.

به یاد داشته باشید اگر بتوانید ویدئویی بسازید که بتواند 6میلیون بازدید بگیرد شما احتمالا ایده سری سازی را پشت سر گذاشته اید.

اما احتمالا شما نمی توانید. بهتر این است که ویدئوهای بخش به بخش بسازید. این کار درست مانند سپردن پول خود برای خرید چندین سهام به جای سرمایه گذاری یک جای آن است.

سریالی کردن شانس بیشتری برای برند دارد تا با مشتریان پیوند عاطفی برقرار کند.

ما به این مسئله که بتوانیم با یک ویدئوی تکی مخاطب را متعهد کنیم باید شک کنیم.

عددها داستان را بیان می کنند. مخاطبان تمایل دارند ویدئوهای بی وقفه را تماشا کنند. یعنی ویدئوهای تکی. اما در مقابل عده خیلی بیشتری هم تمایل دارند که بیشتر از یکی یا تمام آن را تماشا کنند.

مسئله بزرگ تر این است که چگونه با سریالی کردن ما فیلم ها را چگونه مصرف می کنیم.

امروزه طبع اغلب مردم به این صورت شده است که مایلند ویدئوهای سریالی را در تلویزیون تماشا کنند.

فیلم هایی به سبک هالیوود که فیلم های بلند و یک جا است البته همچنان طرفدار دارند.

در دنیای دیجیتال، ما تمایل داریم زمان مشاهده فیلم ها را صرفه جویی کنیم. سریالی کردن به نوعی پاسخی بصری به این خواسته مخاطبان استف بنابراین با سریالی کردن شما می توانید بهتر با مخاطبان تان وصل شوید.

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.



آموزش بازاریابی ایمیلی: ۱۲ اشتباه ایمیل مارکتینگ در تعطیلات و مناسبت ها

کسب و کارهایی که به دنبال بهره برداری از ایام تعطیلات هستند باید مراقب باشند که مشتریان را از کمپین های ایمیل مارکتینگ خود دلزده نکنند. در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به ذکر اشتباهاتی می پردازیم که مبتلابه بسیاری از کسب و کارها در ایام تعطیلات است.

تبلیغات

در حالیکه ابزارهایی مانند بازاریابی از طریق ایمیل، موبایل و رسانه های اجتماعی می توانند به ما کمک کنند تا پیام مناسب را در زمان مناسب به اشخاص مناسب ارسال کنیم، اما بدون یک استراتژی مناسب، از دست دادن مشتریان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

موارد زیر برخی از بدترین اشتباهات مرتبط با ایمیل مارکتینگ در ایام تعطیلات و مناسبت ها هستند که روش اجتناب از آنها نیز در هر مورد ذکر شده است:
افراط در ارسال ایمیل

معمولاً کاربران در ایام تعطیل و مناسبت های خاص تحت بمباران شدید ایمیل های ترویجی و تبلیغی قرار می گیرند. زیاده روی در ارسال ایمیل برای مخاطب آزاردهنده است و باعث می شود که به دنبال لینک لغو اشتراک بگردد. کسب و کار شما قبلاً از مشتریان برای ارسال ایمیل اجازه گرفته است؛ مراقب باشید که فرصت طلایی خود را از بین نبرید و تبدیل به یک هرزنامه نگار نشوید.
ارسال پیشنهادات معمولی

یک پیشنهاد تخفیف ۱۰ درصدی در ایام خاص آنچنان به چشم نخواهد آمد و در واقع، با ارائه پیشنهادات معمولی فقط وقت خود و مشتری وفادارتان را تلف می کنید و به علاوه، در جایگاه پایین تری از رقبای خود قرار می گیرید. در این ایام یا پیشنهادات خاصی ارائه کنید یا اینکه اصلاً به خودتان زحمت ندهید.
تکرار پیشنهادات قبلی

ارسال پیشنهاداتی مشابه با پیشنهادات سال گذشته کسل کننده است. کمپین های جدید و هیجان انگیزی را به راه بیندازید.
نوشتن رمان

هیچ چیز بدتر از خواندن ایمیلی نیست که تمامی ندارد، مخصوصاً هنگامی که آن را روی موبایل می خوانید. به جای آنکه در یک ایمیل حجم انبوهی از متن را بگنجانید، از چندین ایمیل که هر یک روی یک بخش خاص تمرکز می کنند استفاده کنید تا شاهد عملکرد بهتری باشید.

با همه رفتار یکسانی نداشته باشید. پیام های خود را مطابق با علایق و سلایق متفاوت مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود تهیه و ارسال کنید.
بی توجهی به تعطیلات و جشن های گروه های مختلف جامعه

لازم است که از ایام و مناسبت های خاصی که احتمالاً به قشر یا گروه خاصی از جامعه محدود می شوند و برای ارائه پیشنهادات خاص مناسب به نظر می رسند آگاهی داشته باشید. در همین راستا باید فهرست خود را بخش بندی کرده باشید.
وعده های پوچ در عنوان ایمیل

این هم آزاردهنده است. به عنوان نمونه «با بازکردن این ایمیل، آرزوهای شما در سال جدید به واقعیت می پیوندند.»
استفاده از یک فراخوان به عمل مبهم

اگر دقیقاً مشخص نکنید که مخاطب شما پس از خواندن ایمیل باید چکار کند، در اینصورت از کجا باید بداند که چکاری را باید انجام بدهد؟ یک فراخوان به عمل مشخص و برجسته داشته باشید که به چشم بیاید و دقیقاً مشخص کنید که مخاطب باید چه عملی را انجام بدهد.
فرستادن ایمیل فقط به این خاطر که چیزی فرستاده باشید

در چنین اوقاتی از سال، بسیاری از کسب و کارها ایمیل های ترویجی حاوی پیشنهادات ویژه خود را ارسال می کنند. اما ارسال ایمیل بدون استراتژی یا محتوای حساب شده و فقط با این هدف که از قافله عقب نمانید به شکست خواهد انجامید و از خود تاثیر معکوس بر جای خواهد گذاشت.
عدم ارزیابی و نظارت بر تاثیر فعالیت ها و کمپین های ایمیل مارکتینگ

در شلوغی تعطیلات سر همه شلوغ است، اما این به معنی آن نیست که می توانید تجزیه و تحلیل و نظارت بر کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را کنار بگذارید. از طریق همین هاست که می توانید ایمیل های بعدی خود را بهتر کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
ارسال از طرف یک فرستنده ناشناس

مردم ایمیل هایی را باز می کنند که از جانب افرادی که می شناسند ارسال شده اند. آیا ایمیلی که با نام یکی از کارکنان یا اسامی متفاوت نسبت به گذشته می فرستید همان تاثیر سابق را خواهند گذاشت؟ توجه کنید که شما با نام های قبلی اعتمادسازی کرده اید.
قراردادن لینک های بی فایده

اگر کسی وقت گذاشت و روی یک لینک در ایمیل بازاریابی شما کلیک کرد، نباید مجبور شود که برای جستجوی چیزی که بخاطر آن کلیک کرده هم وقت بگذارد. به صفحات بی ربط یا فقط به صفحه اصلی سایت خود لینک ندهید. در عوض، برای هر یک از اهداف خود یک صفحه فرود خوش ساخت ایجاد کنید.

استفاده درست از ایمیل مارکتینگ می تواند به طرز قابل توجهی میزان فروش، شهرت و آگاهی نسبت به برند را افزایش دهد. در تعطیلات و مناسبت های آینده به نکاتی که در این مطلب از سلسله مطالب آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره شد توجه کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.
  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰


دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.

محتوای وب سایت چطور باشد؟
تولید محتوا آموزش تولید بهینه محتوا،تولید محتوای سایت،محتوای وب سایت،مقاله طراحی وب سایت،هزینه تولید محتوا designer
نقش مطالب در طراحی بهینه وب سایت

شما می خواهید تا بازدید کنندگان، سایت تان را بعنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند یا مکانی از یک تجارت معتبر بدانند. غلط های املایی و محتوایی، سبب خواهد شد تا خیلی سریع از اعتبار شما کاسته شود. به یاد داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات و محتوای مورد نیاز استفاده می کنند. خواه شما محصولی تولید شده توسط خود را بفروشید یا کالاهای دیگران را بفروش برسانید، در هر دو صورت می بایست ابتدا اطلاعات ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آنها به روی سایت های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که می خواهند بیایند.
اطلاع رسانی محصول و خدمات

محتوای مطالب وب سایت شما علاوه بر این که محصولات و خدمات تجاری و بازرگانی تان را معرفی میکند، باید اطلاعات کلی مربوط به آن محصول یا خدمت را نیز به بازدید کننده ارائه دهد. وقتی محتوای وب سایت مفید باشد، حس بهتری به خواننده القا میکند و نگرش مثبتی نسبت به کسب و کار شما نیز ایجاد میشود.
هزینه تولید محتوای Content Marketing وب سایت

بدیهی است که تولید محتوای مناسب هزینه بر خواهد بود. طراحی گرافیک تنها پس از ورود بازدید کننده به سایت شما تاثیر خود را نشان میدهد؛ اما محتوای مناسب یک وبسایت گام اولی است که مخاطب را به سمت بازدید از وب سایت هدایت می کند. پس محتوای سایت و تولید بهینه آن می تواند مهمترین بخش طراحی مبانی سایت تلقی شود. مطالعه مقالات علمی مرتبط با محصول و سرویس شما، بهره مندی از خدمات مشاور بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر محتوا و آگاهی از علم روز در رشته و زمینه ای که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید میتواند آموزش و توسعه مناسب و با کیفیتی برای داشتن یک محتوای ارزنده و جالب برای وب سایت شما باشد. بنابراین، هزینه ای که در جهت تولید محتوا صرف میکنید بازدهی صد چندان برای شرکت و کسب و کار شما خواهد داشت

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.

آموزش موضوع یابی در تولید محتوا

برخلاف دید عموم وبمستران و مدیران سایت ، تولید محتوا پروسه ای ساده نیست ، اما ساده میشود !
یعنی تولید محتوا ، فنون و تکنیک های خاص خودش را دارد که پس از یادگیری ، شما میتوانید به راحتی در زمینه ای که تخصص دارید شروع به تولید انواع محتوا کنید.

اما یکی از تکنیک های تولید محتوا ، تکنیک موضوع یابی است !

نیاز به موضوع یابی موقعی حس میشود که احساس میکنیم راجع به هر آنچه که میدانیم محتوا تولید کردیم ! و دیگر موضوعی برای تولید کردن محتوا نیست !

حقیقتا من هم مثل سایر نویسنده ها در اکثر موارد در موضوع یابی برای تولید محتوا به بن بست میخوردم ! تا اینکه متوجه چند ترفند شدم که موضوع یابی محتوا را برای من آسان کرده است. و شاید الان بینهایت موضوع در حوزه کاری خودم دارم که درباره آن تولید محتوا کنم !

نکته : روش هایی که در زیر گفته میشود کاملا تجربی است و اکثر موضوعات مطالب در وب اپراتور اینگونه موضوع یابی شده اند.حتی مقاله ای که الان آن را میخوانید !

انواع روش های موضوع یابی محتوا :

۱_موضوع یابی محتوا به روش پلکانی

فرض را بر این میگیریم که شما یک سایت فوتبالی دارید که درباره تیم محبوبتان برای مثال تیم A محتوا تولید میکنید.

شما میتوانید درباره ورزشگاه ، هیات مدیره ، سرمربی ، بازیکنان هر کدام بصورت اختصاصی یک محتوا تولید کنید.

آیا بعد از تولید محتوا درباره این موضوعات ، موضوعات تمام میشود !؟ خیر

در مرحله بعد شما راجع به تک تک بازیکنان تیم محتوای اختصاصی تولید میکنید . شما میتوانید راجع به علایق هر بازیکن ، وضعیت مالی ، انتظاراتش از باشگاه ، آمادگی جسمانی ، و… محتوا تولید کنید.

۲_موضوع یابی محتوا به روش تحقیقی

موضوع یابی به روش تخقیقی در محتوای علمی کاربرد بیشتری دارد ، در این روش از جدیدترین های هر علمی برای آشنایی خوانندگان با آن محتوا تولید میشود.

۳_موضوع یابی محتوا به روش چالشی

یکی دیگر از روش های تولید موضوع یا موضوع یابی برای محتوا این است که چند موضوع را باهم مقایسه یا به چالش بکشیم ! همانند موضوعات زیر !

  • رابطه بازاریابی محتوا با تبلیغات
  • تفاوت محتوای آموزشی و محتوای خبری
  • تولید محتوای الکترونیکی یا کتاب الکترونیکی

۴_موضوع یابی به کمک موتور جستجوی گوگل

همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید ، بعد از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل ، گزینه هایی به صفحات SERP اضافه شد ، برای تولید محتوای سایت میتوانید از موضوعات این دسته بندی استفاده کنید .

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


اصول گوگل برای سئو و افزایش رتبه سایت

گوگل بزرگترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان ، دارای اصول و قوانین سختگیرانه برای رتبه بندی سایتهاست . اگر سایت شما در موضوع کسب درآمد اینترنتی، کسب و کار و تجارت الکترونیک ، فروشگاه و تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و یا سایر موضوعات است برای سئو و افزایش رتبه سایت که اصل مهم در ترقی کسب و کار و جذب کاربر است باید 7 نکته برندینگ از نظر گوگل را رعایت کند .البته فاکتورهای سئو برای افزایش بازدید خیلی زیاد است ولی فاکتور های مربوط به محبوبیت و برجسته شدن یک برند را خیلی خلاصه و مفید با توضیح مختصر و روان می توان فهرست بندی کرد . البته این لیست می تواند به مرور تکمیل تر شود و حتی ممکن است اصولی نیز حذف و نکته های جدیدی نیز اضافه شود. مهم این است که با مطالعه درست و منطقی ، همزمان با گوگل که خود را آپدیت می کند شما هم خودتان را به روزرسانی کنید.

۱- ثبت مکان کسب و کار:

یک کسب و کار واقعی دارای دفتر و موقعیت مشخصی است. گوگل از اطلاعات محل ثبت شده برای تشخیص اینکه یک سایت برند است یا خیر استفاده می کند

۲- افزایش دنبال کنندگان:

گوگل  در چند سال اخبر با توجه به ارائه سرویس های خوراک خوان تلاش کرده از میزان داده ها و تعداد مشترکین RSS به عنوان نشانه برند بودن و محبوبیت استفاده می کند.

۳- از نگاه رسانه های معتبر:

برندهای محبوب درسایت های خبری حتی خود گوگل همیشه ردپایی دارند. حتی برخی از برندها فید خبری گوگل خودشان را دارند.

۴-رصد کردن سایت در شبکه های اجتماعی:

میزان فالور ها و رسمی بودن صفحات قطعا تاثیر مستقیمی در میزان محبوبیت یک برند خواهد داشت.

 

۵- لینکدین پنجره حرفه ایی ها:

عموم برندهای معتبر در لینکدین صفحه رسمی دارند که این مورد دقیقا مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت حتی  داشتن پروفایل لینکدینی که نشان دهد این افراد برای کمپانی شما کار می کنند یک نشانه برند بودن است.

۶- لایک در فیسبوک و توییت در توییتر:

باورش سخت است! ولی حتی گوگل تعداد لایک های مطالب شما در شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک را نیز جزء فاکتورهای مورد نظر قرار داده است. در مورد فعالیت در توییتر نیز با اینکه در ایران با اقبال کم مخاطبان همراه است ولی  سایت باید پروفایل تویتر با فالورهای زیاد داشته باشد؛ این به معنی آنست که اکانت تویتر با فالورهای زیاد نشانه محبوبیت یک برند است.

۷- جستجو می شوید؟

خیلی واضح است، افراد برندها را جستجو می کنند. اگر افراد سایت شما را در گوگل جستجو کنند، گوگل به این موضوع در تعیین یک برند توجه ویژه ای می
کند.
  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


چگونه فروشگاه اینترنتی ایجاد شده با اپن کارت (opencart) را سئو نماییم؟

همان طور که شما عزیزان می دانید اپن کارت یکی از بهترین و قوی ترین سیستم های موجود برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی می باشد و این سیستم مدیریت محتوای کد باز در میان کاربران و سازندگان فروشگاه های اینترنتی از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. از آنجایی که این سیستم تنها برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از اساسی ترین مسائل در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی قابلیت جذب ترافیک بالا می باشد، سئوی وب سایت های ایجاد شده با استفاده از اپن کارت از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار می باشد و یکی از اساسی ترین مسائلی است که تمامی استفاده کنندگان این سیستم بدان توجه می نمایند مساله سئو کردن وب سایت های اپن کارت می باشد.
شاید با خود بگویید که روش های بسیار دیگری برای بهبود ترافیک جذب شده به یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد، بله این مساله کاملا درست است روش های بسیاری وجود دارد مثل استفاده از AdWords، فعالیت در شبکه ها و رسانه های اجتماعی و استفاده از روش های تبلیغاتی مختلف اما همه این روش ها علاوه بر هزینه بر بودن از بازدهی کوتاهی برخوردار هستند یعنی استفاده از آنها تنها می تواند برای مدت کوتاهی ترافیک یک فروشگاه اینترنتی را افزایش دهد حال آنکه استفاده از روش های سئو می تواند ترافیک یک وب سایت را برای مدت طولانی افزایش دهد زیرا حتی اگر شما همین امروز سئو فروشگاه اینترنتی خود را متوقف نمایید اثرات کارهای قبلی شما ممکن است تا ماه ها و یا سال ها باقی بماند و برای شما کاربرانی را جذب نماید.

خیلی از کاربران و دوستان عزیز ایمیل میزدند و درخواست این آموزش را کرده بودند و شاکی بودند که چرا فقط برای سئو وردپرس و یا سئو جوملا مطلب مینویسید .(خوب برای اپن کارت هم نوشتیم)
با توجه به اینکه موتور های جستجوگر اصلی مثل گوگل، یاهو و بینگ دائما در حال بروز رسانی می باشند و قوانین آنها مرتبا تغییر می کند ممکن است به نظر برسد که استفاده از سئو برای جذب ترافیک کار مشکلی است اما نگران نباشید ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره سئوی اپن کارت بیان کنیم که می تواند فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده با استفاده از اپن کارت را به بهترین شکل در رتبه بندی ها و در جذب ترافیک یاری نماید. ما نکات مربوط به سئوی اپن کارت را در این مقاله دسته بندی نموده ایم و هر یک را در قالب یک نکته مختصر اما بنیادی برای شما بیان نموده ایم.
بهینه سازی تک تک صفحات در فروشگاه اینترنتی ایجاد شده با استفاده از اپن کارت به صورت مجزا: سیستم اپن کارت به گونه ای طراحی شده است که هر یک از صفحات ایجاد شده با استفاده از آن در یک فروشگاه اینترنتی به صورت مجزا می توانند توسط موتورهای جستجوگر شناسایی و ایندکس گذاری گردند. شما باید با فراهم نمودن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر برای شناسایی صفحات نیاز دارند مثل عناوین متا، توضیحات متا، کلیدواژه های متا و … شناسایی صفحات و ایندکس گذاری آنها را برای موتورهای جستجوگر ساده تر نمایید.

برای انجام این کار شما باید وارد داشبورد اپن کارت خود شوید و مراحل زیر را انجام دهید:
برای بهینه سازی Home Page باید ابتدا وارد منوی System شوید و به ترتیب Setting -> Edit -> tab Store را انتخاب کنید. حال در صفحه جدیدی که به آن وارد شده اید باید بخش Title یا عنوان و Meta Tag Description یا توضیحات متا تگ را با عناوین و توضیحات مناسب پر کنید و در آخر بر روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد نموده اید ذخیره سازی شود.
بهینه سازی هر یک از کاتالوگ ها: وارد منوی Catalog شوید و سپس Categories را انتخاب نمایید و از گروه ها و دسته های موجود یک دسته مناسب را انتخاب نمایید و یا با استفاده از Edit و یا Insert گروه های موجود را ویرایش کرده و یا یک گروه جدیدی ایجاد نمایید، حال در بخشName Category نام مناسبی به گروه مورد نظر اختصاص دهید و بخش Mata Tag Description و Meta Tag Keywords را با توضیحات مناسب و کلید واژه های مناسب پر کنید و در انتها بر روی گزینه Save کلیک نمایید.
بهینه سازی محصولات: برای بهینه سازی محصولات باید ابتدا Catalog را انتخاب نموده و سپس Products را انتخاب کنید. حال در صفحه جدیدی که برای شما باز شده است باید یک محصول را انتخاب نمایید و یا یک محصول جدید با استفاده از Insert یک محصول جدید ایجاد کنید ایجاد کنید و سپس بخش های Product Name یا نام محصول، Meta Tag Description و Meta Tag Keywords را با توضیحات و کلیدواژه های مناسب پر کنید و در انتها بر روی گزینه Save کلیک نمایید.
به خاطر داشته باشید که برای آنکه بتوانید رتبه بهتری در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر کسب نمایید باید قوانین سر انگشتی موجود برای تعداد کاراکترها مجاز در عناوین و توضیحات را به خاطر بسپارید. تعداد کاراکترهای مجاز برای تگ های عناوین متا ۷۰ کاراکتر بوده و تعداد کاراکترهای مجاز برای توضیحات متا ۱۵۰-۱۶۰ کاراکتر می باشد. اگر شما بتوانید کلید واژه ها را در توضیحات و عناوین بگنجانید این مساله می تواند در بهینه سازی های شما تاثیر مثبت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که پیش از هر کاری باید جستجوی کلیدواژه ها انجام شود و این کار را می توانید با استفاده از ابزارهایی همچون Keyword Planner و Google Keyword Tool انجام دهید.
بهینه سازی ساختار URL ها: ساختار پیش فرض URL ها در اپن کارت چندان کاربر پسند نمی باشد و در حالت کلی ساختار URL های ایجاد شده در اپن کارت چیزی شبیه به الگوی زیر می باشد :

http://seorooz.net/index.php?route=product/product&product_id=40

چنین الگویی برای ساختار URL ها چندان مناسب نمی باشد و می تواند تلاش های شما را برای کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر هدر دهد زیرا چنین URL هایی نه تنها مورد توجه کاربران قرار نمی گیرند بلکه موتورهای جستجوگر نیز نمی توانند متوجه ساختار آنها شوند و درک درستی از آنها داشته باشند. از این رو شما باید تلاش کنید که URL های وب سایت اپن کارت شما ساده تر، با معنی تر و یوزر فرندلی تر باشد. برای مثال در زیر یک URL کاربر پسند تر آورده شده است :

http://www.seorooz.net/amazing-isenselabs-product

برای آن که شما بتوانید URL های بهتر و قابل درک تری در وب سایت اپن کارت خود داشته باشید باید طبق مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا وارد داشبورد اپن کارت خود شوید، وارد منوی System شده و به ترتیب گزینه های Setting و Edit را انتخاب نموده و سپس وارد زبانه Server شوید و گزینه Set the SEO URL’s radio را بر روی Yes تنظیم نمایید (ممکن است این گزینه با عبارت Use SEO URLs نمایش داده شده باشد، در هر صورت شما باید این گزینه را بیابید و آن را فعال سازی نمایید). حال تنظیماتی که در این بخش انجام داده اید را با فشردن کلید Save ذخیره نمایید.
به بخش کنترل پنل هاستینگ وب سایت اپن کارت خود مراجعه نمایید و نام فایل .htaccess.txt را به .htaccess تغییر دهید.
کدهای زیر را به فایل .htaccess اضافه نمایید:

RewriteRule ^sitemap.xml$ index.php?route=feed/google_sitemap [L] RewriteRule ^googlebase.xml$ index.php?route=feed/google_base [L] RewriteRule ^download/(.*) /index.php?route=error/not_found [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} !.*\.(ico|gif|jpg|jpeg|png|js|css)
RewriteRule ^([^?]*) index.php?_route_=$1 [L,QSA]

نهایتا شما باید کلیدواژه های مناسبی برای هر محصول ایجاد کنید (همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد) تا این کلیدواژه ها در بازنویسی و اصلاح URL ها مورد استفاده قرار بگیرند. برای این کار باید مراحل زیر را طی نمایید:

Catalog >> products>> انتخاب محصول مورد نظر >> Edit

پس از آنکه بر روی Edit کلیک نمودید به زبانه Data مراجعه نمایید و در صفحه باز شده فیلد مربوط به SEO Keywords را بیابید سپس بخش مربوط به نام محصول را با عبارت مناسبی که می خواهید در URL شما مورد استفاده قرار گیرد پر کنید.
به خاطر داشته باشید که در این بخش به جای فاصله باید از (-) استفاده نمایید برای مثال اگر شما این عبارت در وارد نمایید amazing-isenselabs-product ، آنگاه URL شما به شکل زیر در خواهد آمد:

http://www.seorooz.net/amazing-isenselabs-product

فقط باید در انتخاب نام ها دقت کافی به خرج دهید و از انتخاب نام های تکراری شدیدا بپرهیزید.
نکته: برای آنکه اپن کارت قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار دهد و بهینه سازی های شما در اپن کارت با کیفیت بیشتری انجام گیرد شما می توانید از افزونه های سئوی اپن کارت استفاده نمایید برای مثال یکی از این افزونه ها SEO Pack نام دارد که می تواند برای بهینه سازی یک وب سایت ایجاد شده با استفاده از اپن کارت بسیار مفید باشد.
بررسی وجود محتوای تکراری در وب سایت: ممکن است محتوای تکراری در وب سایت اپن کارت شما وجود داشته باشد بدون آنکه شما اصلا از وجود آن مطلع باشید. شاید بپرسید چگونه؟ پاسخ این سوال ساده است، ممکن است دو ورژن مجزا از وب سایت شما در نت وجود داشته باشد ورژنی که در ابتدای نام آن www. وجود دارد و ورژنی که در ابتدای نام آن www. وجود ندارد (یا به عبارت دیگر ورژنی به شکل http://seorooz.net و ورژن دیگری به شکل http://www.seorooz.net )

که اگر شما این مشکل را بر طرف نکنید این مساله ممکن است برای رتبه بندی وب سایت اپن کارت شما در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر بسیار سنگین تمام شود. این مساله به موتورهای جستجوگر می گوید که شما دو وب سایت با اکانت مشابه دارید. خب راه حل این مساله چیست؟ راه حل آن است که تمام لینک های شما به یک محل ارجاع دهند. اپن کارت به صورت پیش فرض چنین مساله ای را پشتیبانی نمی نماید و شما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. چگونه؟
به سادگی، تنها باید فایل .htaccess خود را ویرایش کنید. ابتدا وارد فایل htaccess. وب سایت خود در فولدر root شوید و سپس کدهای زیر را در این فایل بیابید:

RewriteEngine On
RewriteBase /

پس از یافتن این کدها، کدهای زیر را پس از آنها اضافه نمایید:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.+) [NC] RewriteRule ^(.*) http://%1/$1 [R=301,NE,L]

این کدها تمامی درخواست هایی که به ورژن با www. وب سایت شما ارسال می گردد را به ورژن بدون www. وب سایت شما ریدایرکت می دهد. اما اگر شما بخواهید این ریدایرکت را در جهت معکوس انجام دهید یعنی از ورژن بدون www. به ورژن دارای www. ریدایرکت دهید باید کدهای زیر را به جای کدهای بالا اضافه نمایید:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(?!www\.)(.+) [NC] RewriteRule ^(.*) http://www.%1/$1 [R=301,NE,L]

این تمام چیزی است که شما برای ارجاع دادن وب سایت اپن کارت خود از ورژن دارای www. به ورژن بدون www. باید انجام دهید. فرقی نمی کند که شما کدام روش را انتخاب نمایید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از روش های فوق الذکر را انتخاب نمایید.
نکته : شما باید پیش از انجام این تغییرات بررسی کنید که آیا هاست شما اجازه ویرایش فایل htaccess. را به شما می دهد یا خیر، البته اغلب هاست ها این امکان را به شما می دهند که فایلhtaccess. را ویرایش نمایید.
ایجاد یک فایل robots.txt برای فروشگاه اینترنتی: زمانی که کراولر یک موتور جستجوگر به وب سایت اپن کارت شما وارد می شود، ابتدا به دنبال یک فایل خاص در وب سایت می گردد، این فایل robots.txt نام دارد و به کراولر ها می گوید که کدام صفحات را باید کراول کنند و کدام ها را نباید کراول نمایند. در واقع فایل robots.txt از ایندکس شدن صفحاتی در وب سایت اپن کارت شما که شما نمی خواهید آنها توسط موتورهای جستجوگر ایندکس گذاری شوند جلوگیری می نماید.
شما باید حتما در وب سایت اپن کارت خود یک فایل robots.txt داشته باشید، اما اگر نمی دانید که چگونه می توانید یک فایل robots.txt برای وب سایت اپن کارت خود ایجاد کنید می توانید از فایل های آموزشی متعددی که در اینترنت وجود دارد استفاده نمایید.
پس از ایجاد فایل robots.txt شما باید آن را در دایرکتوری ریشه وب سایت اپن کارت خودتان آپلود نمایید.
ایجاد نقشه سایت XML برای وب سایت اپن کارت: با وجود آنکه اپن کارت به صورت اتوماتیک برای شما یک نقشه سایت HTML ایجاد می نماید اما شما باید به صورت دستی یک نقشه سایت XML نیز برای فروشگاه اینترنتی طراحی شده با استفاده از اپن کارت، ایجاد نمایید. شاید بپرسید چرا؟
وجود یک نقشه سایت XML به کراولر ها کمک می کند که ساختار وب سایت را بهتر درک نمایند و بازیابی آن را به روش موثرتری انجام دهند. از این رو وجود یک نقشه سایت XML به موتورهای جستجوگری همچون گوگل، بینگ، یاهو و … کمک می کند که صفحات موجود در وب سایت اپن کارت را بهتر و با دقت بیشتری ایندکس گذاری نمایند.
راهنما های بسیاری در اینترنت وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها دریابید که چگونه می توانید برای یک وب سایت اپن کارت نقشه سایت XML ایجاد نمایید.
استفاده از قالب اپن کارت ساده و با کیفیت: یک قالب اپن کارت ساده و با کیفیت قالبی است که دارای کد های XHTML معتبر و کاملا صحیح باشد و استایل شیت CSS آن به سادگی قابل تعدیل و اصلاح باشد.
من پس از سال ها کار در زمینه سئو می توانم به جرات بگویم که استفاده از قالب XHTML ساده و با کیفیت که دارای کد های معتبری می باشد یک امر بسیار مهم در سئوی هر وب سایت است و می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر داشته باشد، زیرا ساده و معتبر بودن کدهای قالب وب سایت به کراولرهای موتورهای جستجوگر کمک می کند تا ساده تر و سریع تر داده های یک وب سایت را بررسی نمایند و در حین بررسی ها با مشکلات و نکات غیر قابل درکی مواجه نشوند و از این رو پروسه کراول کردن و ایندکس گذاری صفحات وب سایت با سرعت بیشتری انجام می شود و همچنین گوگل در رتبه بندی ها مساله معتبر و مرتب بودن کدها را لحاظ می کند و رتبه بهتری به وب سایت اختصاص می دهد.

افزودن گوگل آنالتیکز به وب سایت اپن کارت: گوگل آنالتیکز یک ابزار رایگان و بسیار قوی در زمینه ارزیابی و بررسی های آماری پارامترهای مختلف یک وب سایت می باشد. این ابزار می تواند اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وب سایت و ترافیک هر از صفحات و همچنین کلیدواژه هایی که بیشترین ترافیک را برای وب سایت جذب نموده اند در اختیار صاحب وب سایت قرار دهد. با استفاده از این ابزار شما در خواهید یافت که در ادامه چه کارهایی باید انجام دهید که وب سایت شما در رتبه بندی ها به رتبه های بهتری دست یابد از این رو استفاده از گوگل آنالتیکز برای وب سایت هر تجارت آنلاین بسیار لازم و ضروری می باشد. بنابراین برای شما لازم و ضروری است که همین امروز به گوگل آنالتیکز مراجعه نمایید و یک اکانت برای وب سایت اپن کارت خود در ان ایجاد کنید و سپس کد مربوط به آن را در وب سایت اپن کارت خودتان اضافه نمایید.

یک وبلاگ برای وب سایت اپن کارت خود ایجاد نمایید: بررسی های انجام شده در HubSpot نشان داده است که وب سایت هایی که یک وبلاگ برای تجارت خود ایجاد می نمایند قادر به جذب ۵۵% ترافیک بیشتر نسبت به وب سایت هایی هستند که وبلاگ ندارند و همچنین امکان جذب لینک از دیگر وب سایت ها به وب سایت هایی که دارای وبلاگ می باشند ۷۸% بیشتر از وب سایت هایی است که وبلاگ ندارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نرخ ایندکس شدن صفحات وب سایت هایی که دارای وبلاگ می باشند ۴۳۴% بیشتر از وب سایت هایی است که وبلاگ ندارند. تمامی این آمارها نشان دهنده ضرورت داشتن یک وبلاگ برای یک وب سایت می باشد. پس تعلل در این امر جایز نمی باشد و شما باید در اولین فرصت ممکن برای وب سایت اپن کارت خود یک وبلاگ ایجاد نمایید، برای ایجاد وبلاگ برای وب سایت اپن کارت خود می توانید از از ماژول بلاگینگ اپن کارت (Open cart blogging module) استفاده نمایید.
افزایش سرعت بارگذاری وب سایت اپن کارت: هر چقدر که سرعت بارگذاری وب سایت شما بیشتر باشد، کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می نمایند رضایت بیشتری از وب سایت شما خواهند داشت. اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما پایین باشد، این مساله ممکن است در بدو ورود کاربران به وب سایت شما موجب عدم رضایت آنها شود و همچنین موجب شود که کاربران وب سایت شما را ترک نموده و وارد وب سایت رقبای شما شوند، این مساله موجب کاهش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در وب سایت شما می گردد. علاوه بر این موتورهای جستجوگر نیز سرعت بارگذاری وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهند و لذا سرعت بارگذاری وب سایت بر رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر نیز می تواند تاثیر گذار باشد. از این رو شما باید به مساله سرعت بارگذاری وب سایت اپن کارت خود توجه ویژه ای داشته باشید.
اگر شما نمی دانید که سرعت بارگذاری وب سایت شما چقدر است و می خواهید این مساله را مورد بررسی قرار دهید می توانید ابزار http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights برای ارزیابی سرعت بارگذاری وب سایت خود استفاده نمایید. اگر شما از سرعت بارگذاری وب سایت اپن کارت خود رضایت نداشته باشید می توانید از روش های مختلفی برای افزایش سرعت وب سایت خود استفاده نمایید. برای مثال می توانید از طریق کاهش حجم تصاویر، ترکیب اسکریپت ها و استایل شیت ها، حذف افزونه های اضافی و … سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهید. البته اگر شما از مهارت کافی در برنامه نویسی برخوردار نمی باشید و نمی خواهید یک برنامه نویس استخدام نمایید می توانید از ابزارهایی که برای افزایش سرعت وب سایت های اپن کارت وجود دارد استفاده نمایید. یک نمونه از این ابزار ها NitroPack می باشد که کار کردن با آن بسیار ساده و آسان است. شما می توانید تنها با یک کلیک بر روی این ابزار وب سایت خود را به سریع ترین حالت بارگذاری ممکن در آورید.
ابزار NitroPack از الگوریتم هایی استفاده می کند که ترافیک HTTP را تا ۸۰% کاهش می دهند و این ابزار علاوه بر آنکه می تواند سرعت بارگذاری وب سایت شما را به شدت بهبود دهد، می تواند عملکرد وب سایت شما را نیز چندین برابر بهتر نماید.

به سریع تر شدن پروسه ایندکس گذاری صفحات وب سایت اپن کارت خود کمک کنیم: در ست است که وب سایت اپن کارت شما به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجوگر ایندکس گذاری می شود، اما ممکن است این کار زمان زیادی نیاز داشته باشد و یا به عبارت دیگر ایندکس گذاری صفحات وب سایت شما خیلی طول بکشد. اما شما می توانید این پروسه را سرعت ببخشید برای این کار شما باید URL های خود را در موتور های جستجوگر اصلی مثل یاهو، گوگل و بینگ ثبت نمایید. شما با انجام این کار به موتورهای جستجوگر اعلام می نمایید که مطالب جدیدی در وب سایت شما قرار داده شده است و شما می خواهید که آنها این مطالب را ایندکس گذاری نمایند.
برای ثبت یک لینک در گوگل شما باید پیشتر وب سایت خود را در گوگل وب مستر تولز ثبت نموده باشید، حال شما می توانید با کمک این ابزار و در قسمت Google’s web page for URL submitting هر URL ی را که بخواهید در گوگل ثبت شود، تایپ کنید و سپس پیامی نیز برای گوگل تایپ کنید تا مطمئن شود که شما یک کاربر حقییق هستید و یک ربات در حال ثبت این URL نمی باشد. برای ثبت URL ها در یاهو نیاز به ابزار مجزایی ندارید زیرا از سال ۲۰۱۰ یاهو و بینگ به هم پیوسته اند و شما اگر وب سایت خود را در Bing’s Webmaster tools ثبت نمایید، URL شما در موتور جستجوگر یاهو و بینگ ثبت شده می باشد.
ایجاد یک کانال ویدیو در یوتیوب: بدون شک یوتیوب یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی می باشد مخصوصا برای فروشگاه ها ی اینترنتی. از این رو ایجاد یک کانال ویدیو در یوتیوب می تواند برای یک وب سایت اپن کار بسیار ضروری و مهم باشد و امکان جذب تعداد بسیار زیادی از کاربران را برای این وب سایت ها به همراه داشته باشد. اما یک نکته مهم تر که در رابطه با ایجاد کانال در یوتیوب برای وب سایت های اپن کارت وجود دارد آن است که این کانال می تواند در رتبه بندی وب سایت اپن کارت به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد، شاید بپرسید چگونه؟
اول آنکه قرار دادن ویدیوها در یوتیوب موجب می شود که وب سایت ها بتوانند لینک های برگشتی بیشتری دریافت کنند و این امر باعث می شود که اعتبار دامنه افزایش یابد و وب سایت اپن کارت شما بتواند در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر رتبه ی بهتری کسب نماید. دوم آنکه زمانی که شما یک ویدیو را در یک بخش از وب سایت یا وبلاگ خود قرار می دهید این ویدیو بیننده را به خود جذب می نماید و موجب می شود که بیننده مدت بیشتری در وب سایت شما بماند و به تماشای ویدیو سرگرم شود که این مساله موجب می شود که Time On site وب سایت شما و یا مدت زمانی که کاربران در تعامل با وب سایت شما بوده اند افزایش یابد که این امر خودش در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر موثر است.
ایجاد حضور فعال و موثر در شبکه های اجتماعی: اخیرا موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل به اشتراک گذاری شدن لینک های وب سایت ها در شبکه های اجتماعی اهمیت بسیاری می دهند و این مساله را در رتبه بندی های لحاظ می کند، از این رو اگر شما یک لینک را در فیس بوک، توییتر و یا گوگل پلاس اشتراک گذاری نمایید ، این لینک در مدت زمان کمی توسط گوگل ایندکس گذاری می شود و همچنین شانس کسب رتبه های بالاتر در رتبه بندی های موتور های جستجوگر را می یابد.
ایجاد یک پروفایل تجاری در شبکه های اجتماعی کار آسانی است، اما ایجاد یک حضور فعال در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری لینک های وب سایت در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی های وب سایت داشته باشد

  • زینب بهمن
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


بک لینک (Backlink) چیست

در دنیای امروز که اینترنت، تمام دنیا را به یکدیگر مرتبط کرده است، لذا یکی از مهمترین رمز و رازهای موفقیت در کسب و کار، معرفی فعالیت ها و محصولات خود در سایت های اینترنتی است. برای این منظور هر فرد باید یک سایت راه اندازی کند و دقیقا رقابت برای افراد هم صنف، از همین جا اغاز می گردد. هر کس سایت بهتری داشته باشد، در نتیجه کاربر بیشتری به سمت خود جلب می کند و همین موضوع باعث می شود که رتبه سایت بالا برود. این یک قانون است که در گوگل، سایت هایی در صفحه اول قرار می گیرند که رتبه بهتری داشته باشند لذا برای رسیدن به این موقعیت باید سایت را بهینه سازی نمود. در این راستا باید سئو سایت براساس اصول قانونی سئو انجام شود. که یکی از روش ها، استفاده از بک لینک است.
درباره بک لینک چه می دانید؟

همان گونه که قبلا گفته ایم، لینک های هر سایت به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-    لینک ورودی: لینک هایی که از یک سایت به سایت دیگر راه دارند.

۲-    لینک خروجی: لینک های داخلی هر سایت که از صفحه اصلی سایت به صفحات دیگر همان سایت لینک می شود.

بک لینک، به لینک های ورودی سایت ها مرتبط می شود به عبارت دیگر منظور از بک لینک، ارتباط لینک یک سایت با سایت های دیگر است.
نحوه تاثیر بک لینک بر رتبه سایت

بک لینک (به شرط اصول) یکی از مهمترین روش های قانونی سئو برای افزایش رتبه سایت است و به حدی تاثیر آن دیده شده است برخی از افراد به فکر خرید بک لینک می افتدند. لذا این سوال در ذهن همه پیش می آید که بک لینک چه تاثیری دارد که این گونه همه وبمسترها را به خود علاقه مند کرده است. برای این منظور لازم است بدانید که در اطراف هر لینک، یکسری کلماتی وجود دارد که گوگل براساس آن ها موضوع لینک را تشخیص می دهد حال زمانی که شما همان کلمه را در گوگل جست و جو می کنید، سبب افزایش رتبه آن سایت می شود. بنابراین متوجه شدید که نوع کلمه انتخابی، تعیین کننده میزان تاثیر بک لینک بر رتبه سایت شما است زیرا در واقع بک لینک بر تمام کلمات تاثیر ندارد بلکه بر ان قسمت کلماتی موثر است که به عنوان کلمات کلیدی گوگل شناخته شده است پس زمانی می توانید تاثیر بک لینک را ببنید که کلمه انتخاب شما با کلمات کلیدی گوگل همخوانی داشته باشد.

  • زینب بهمن