دوستان عزیز این مطلب از سایت "داده فایلی" در اینجا آمده است.
تولید محتوا با برگزاری یا شرکت در رویدادها
همانطور که گفته شد، بازاریابی با رویداد یکی از فعالیتهاییست که باید در استراتژی بازاریابی شما قرار بگیرد. اما نکتهای که کمتر به آن پرداخته شده، محتوای غنی و باکیفیتیست که میشود از طریق برگزاری رویداد تولید کرد و در رسانههای مربوط به کسبوکار (مثل بلاگ و شبکههای اجتماعی برند) و حتی رسانههای عمومی (مثل خبرگزاریها) به انتشار رساند.
نکاتی که در ادامه میآیند، به شما در این راه کمک خواهند کرد:
۱- قالب مورد نظرتان برای محتوای رویداد را انتخاب کنید
در مرحلهی اول باید ببینید چه نوع محتوایی میتواند رویداد شما را به بهترین نحو پوشش دهد و برجسته کند. قالبهایی که میتوان با استفاده از آنها از رویداد محتوا تولید کرد:
⦁ ویدئو: از تمام رویداد فیلمبرداری کنید یا از حواشی و نکات کلیدی فیلم بگیرید و از آنها کلیپهای کوتاه بسازید.
⦁ پادکست: صدای رویداد را ضبط کنید و با اعمال ویرایش روی آن، پادکست بسازید.
⦁ شرح رویداد بهصورت متن پیادهشده: درواقع چیزی شبیه به پادکست از محتوای رویداد که در قالب متن تهیه شده است.
⦁ فایلها و اسلایدهای ارائهشده: فایلهای پاورپوینت استفادهشده در رویداد را با محتوای جانبی منتشر کنید.
⦁ عکس: از سخنرانان، مهمانان ویژه و شرکتکنندگان عکس بگیرید. چنین عکسهایی همیشه در وبلاگ و شبکههای اجتماعی و احتمالا رسانهها محبوباند.
۲- محتوای اختصاصی تولید کنید
در کنار آنچه که درمورد محتوای رویداد گفته شد، نباید فرصت را برای تولید محتوای اختصاصی و اضافه بر آنچه که در حالت عادی در رویداد میگذرد، از دست بدهید. به دنبال محتوای جالب، جذاب و مفیدی باشید که تمرکز اصلی رویداد روی آن نبوده. این محتوا میتواند منابع تکمیلی درمورد محتوای اصلی تا اظهار نظرهای شرکتکنندگان را شامل شود.
این بخش از محتوا در واقع پشت صحنهی رویداد شماست که میتواند باعث جذب مخاطبین زیادی شود.
۳- ارتباط با سخنرانان را حفظ کنید
وقتی در حال برنامهریزی برای برگزاری یک رویداد موفق هستید، به فکر ساختن یک رابطهی حرفهای ادامهدار با مهمانان ویژه و سخنرانان رویدادتان باشید. این افراد معمولا در بخشی از حوزهی کاری شما تخصص دارند و میتوانند منبع بسیار خوبی برای محتوای شما باشند. این محتوا میتواند توسط خود آنها تولید شود (مثلا یک پست برای وبلاگ شما) یا در قالبهایی مثل مصاحبه توسط خود شما و با کمک آنها به ثمر برسد.
این نکته به شما اجازه میدهد مخاطبین این افراد را هم به جمع مخاطبین خودتان اضافه کنید.
۴- از شرکتکنندگان کمک بگیرید
از شرکتکنندگان رویداد دعوت کنید تا با یک هشتگ خاص در شبکههای اجتماعی فعال باشند و درمورد رویداد شما حرف بزنند. هر پست آنها در شبکههای اجتماعی میتواند یک منبع جدید برای محتوای شما باشد.
حتی میتوانید این تولید محتوا توسط شرکتکنندگان را تبدیل به یک مسابقه کنید. در این زمینه خلاق باشید!
نتیجه
یک رویداد یکروزه میتواند سوژهی چندهفتهای محتوای شما باشد. کافیست حواستان به فرصتهای تولید محتوا از رویداد باشد و خودتان را برای بهرهبرداری از این فرصتها آماده کنید.
شما میتوانید رویداد مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کرده و در آن ثبتنام کنید یا همین حالا رویدادتان را بسازید و سوژههای مختلفی برای تولید محتوا داشته باشید.